fredag 19. november 2010

Dette er jakken, som jeg brukte armene til å lage en bukse :-)

Ermene på denne jakken ble til buksen med sopper på , 
som jeg laget for en stund siden :-)

Jeg er av de som alltid trekker opp genserene til albuen :-)
og syntes derfor at ermene var for store på denne jakken :-)
Sprettet de opp , laget bukse av ermene :-)
og heklet en kant på ermene på jakken

Voila - en jakke som jeg er fornøyd med 
og en bukse som forhåpentligvis noen andre er fornøyd med :-)

Den slanke "damen" på bilde - er ikke meg :-)
Det er eldste datteren min :-)

Og etterat mannen min vasket og tørketromlet jakken min ..
så passer jakken min nå til minstejenta ..
og ikke til meg lengre ..
men den er fremdeles myk , selv om den er krympet/tovet :-)

9 kommentarer:

Kristin sa...

Tkaa for hyggelig kommentar! :) Så mye fint du lager!!

Kristin sa...

Det skulle jo selvsagt stå takk :D

mimouna sa...

Den jakken fikk jammen mange liv! Bra at den er brukbar etter ufrivillig toving også da, synes ofte slike klær blir veldig stive.

Jeg skal være med på messe i Det Gule Huset på Nesttun neste helg, så da blir det en ny sjanse. ;o)

mimouna sa...

Det er på Sesam ja. :o)

10.00 til 14.00 på fredagen og 10.00 til 15.00 på lørdagen.

Barbros lille atelier sa...

Noen andre er VELDIG fornøyd med den buksen:-) Kjempefin og myk og god!

Ønsker deg en riktig god helg!

Klem

Randis side sa...

Smart! Takk for fin idé! ;) Ha en fin helg, klem

Randis side sa...

ps. hyggelig at kjøper var fornøyd med buksa ;)

Smykkas sa...

Utrolig hvor kreativ du er.

Jeg er akkurat som deg. Jeg trekker også alltid opp ermene.

Søm er slett ikke min greie, men hekling går fint. Takk for tipset.

Klem

min-design-strikk sa...

-smart,smart :)